چرا از داربست های مدولار باید استفاده کرد؟

فروش انواع داربست مدولار در شرکت فیدار فولاد

 

امروزه به جای استفاده از داربست های سنتی و قدیمی، از داربست مدولار استفاده می شود که نسل جدیدی از داربست ها می باشد و استفاده از آن مزایای بیشماری دارد. داربست های مدولار بسیار ساده نصب می شوند و قیمت آن ها نیز کمتر از داربست های سنتی است. اگر قصد خرید این نوع از داربست ها را دارید، بهتر است پیش از خریداری با این نوع از داربست ها به صورت کامل آشنا شوید.

داربست مدولار

همانگونه که می دانید برای ساخت و ساز به داربست نیاز است. اما داربست های سنتی دارای معایب بسیار زیادی هستند و همین مسئله باعث شد تا امروزه استفاده از انواع داربست مدولار جایگزین داربست های سنتی شود. نام داربست مدولار برای فعالان عرصه ساخت و ساز بسیار آشناست. داربست های مدولار دارای استحکام بسیار بالایی هستند و برای اجرای سازه های عمرانی که نیاز به داربست هایی با مقاومت بالا و تحمل وزن بالا را دارند، از این داربست ها استفاده می شود. داربست مدولار از پنل های آماده ای تشکیل شده است که پنل ها با گوه یا کلمس به یکدیگر وصل می شوند. پنل های داربست های مدولار دارای اندازه های کاملا استاندارد هستند. از داربست مدولار برای ساخت انواع دیوارها،فونداسیون ها و ستون ها استفاده می شود. گاهی در کنار داربست های مدولار، جک های شاقول کننده و سکوهای بتنی نیز  استفاده می شود. همچنین از داربست های مدولار برای مهار فشار ناشی از بتن ریزی به وفور استفاده می شود.

تصویر۱

انواع داربست های مدولار

داربست های مدولار دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از این داربست ها کاربردهای گوناگونی دارد.

  • داربست مدولار مثلثی: داربست مدولار مثلثی که نام دیگر آن داربست امگا می باشد، یکی از پر استفاده ترین انواع داربست های مدولار در سال های اخیر است. پنل های این نوع از داربست، به صورت مثلثی به هم متصل می شوند و می توان گفت که یکی از ساده ترین و پر استفاده ترین انواع داربست های مدولار است. از این داربست برای اجرای انواع سازه ها و سقف های عظیم و بزرگ، پل ها، در ترکیب با قالب های بتنی و کفراژبندی دال های بتنی استفاده می شود. نصب و باز کردن این نوع از داربست ها بسیار ساده است و به نیروی متخصص نیازی نیست.
  • داربست مدولار چکشی: داربست های چکشی از تعدادی پایه داربست و مهار تشکیل شده است که این المان ها به صورت افقی و عمودی بر روی هم قرار می گیرند. المان های عمودی به وسیله پین یا مغزی به هم متصل می شوند و المان های افقی با اندازه ای کاملا استاندارد،پایه ها را به هم متصل می کنند. داربست های مدولار چکشی را می توان با انواع  چیدمان ها بنا کرد و برای انواع داربست های نما و سطوح شیب دار، از آن ها استفاده کرد. برای باز کردن این نوع از داربست ها، با ضربه زدن به دو سر المان های افقی و وارد کردن ضربه در جهت معکوس، می توان آن را باز نمود.
  • داربست مدولار پلکانی: در واقع داربست های پلکانی نوعی از داربست های چکشی هستند و برای سادگی رفت و آمد افراد بر روی آن، پله هایی در طبقات مختلف داربست تعبیه شده است که استفاده از داربست ها را بسیار راحت تر می نماید. البته استفاده از این داربست های مدولار هنوز خیلی جا نیفتاده است و برخی از افراد نیز آن را با نام داربست چکشی می شناسند.

تصویر۲

مزایای استفاده از داربست های مدولار

  • داربست های مدولار خیلی سریع نصب و اجرا می شوند.
  • برای نصب داربست های مدولار نیازی به نیروی متخصص نیست و یک کارگر ساده نیز می تواند این کار را انجام دهد.
  • داربست های مدولار برای نصب نیاز به آچار و دیگر تجهیزات ندارند.
  • بسیار مقاوم و مستحکم هستند و قادر به تحمل بار بالایی می باشند.
  • داربست های مدولار از نوع چکشی را به راحتی می توان در حین انجام کار گسترش داد و هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • داربست های مدولار بسیار سبک هستند و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.
  • داربست های مدولار چکشی برای سقف هایی که مسطح نیستند نیز می توانند استفاده شوند و بسیار مناسب هستند.
  • برای ارتفاع های بلند بسیار مناسب هستند.
  • داربست های مدولار مثلثی برای ارتفاعات غیر قابل دسترس و جاهایی که دسترسی به آن ها در ساخت و ساز سخت تر است، قابل استفاده می باشند.

تصویر۳

اجزای تشکیل دهنده داربست های مدولار چکشی

داربست مدولار چکشی از اجزایی تشکیل شده است که همه این اجزا در حین اجرای کار به راحتی به هم متصل می شوند.

  • مغزی و پین برای وصل کردن پایه های داربست
  • پایه داربست که همان المان های عمودی کار هستند.
  • مهار داربست که همان المان های افقی کار هستند.
  • سر برجک قابل رگلاژ که به صورت u شکل قابل تنظیم شدن است.
  • پایه چک قابل رگلاژ که برای قسمت تحتانی داربست قابل استفاده است.

تصویر۴

اجزای تشکیل دهنده داربست های مثلثی

داربست مدولار مثلثی نیز از قسمت هایی تشکیل شده است و در حین انجام کار توسط کارگران به سادگی به هم متصل می شود.

  • انواع فریم هایی به شکل مثلثی که دارای ارتفاع و عرض های مختلفی هستند.
  • پیچ تنظیم برای قسمت سرجک
  • صفحه کفی
  • میل های مهار
  • پین های داربست

تصویر۵

قیمت داربست مدولار

در حقیقت انواع داربست مدولار، قیمتی کاملا متفاوت دارند. این قیمت به عوامل بسیاری بستگی دارد و نمی توان گفت که مثلا قیمت داربست مثلثی یا چکشی، کاملا ثابت است. یکی از مهمترین مسائلی که در قیمت انواع داربست های مدولار تاثیر می گذارد، وزن میله های بکار رفته  و متریالی است که در ساخت داربست های مدولار استفاده می شوند. در واقع برای هر یک از داربست های مدولار باید لوله هایی با اندازه های یکسان و به صورت استاندارد برش داده شده و به هم جوش داده شوند. بنابراین هزینه با توجه به اندازه این میله ها و دیگر تجهیزات همچون پین، مغزی و … تعیین می شود.

تصویر۶

چرا از داربست های مدولار باید استفاده کرد؟

داربست های سنتی با اینکه هنوز هم به صورت گسترده ای استفاده می شوند، اما دارای مشکلات عدیده ای هستند که باعث شده است تا استفاده از این داربست ها خیلی خطرناک باشد. یکی از مشکلات بسیار اساسی داربست های سنتی، عدم وجود سکوی کار است که باعث می شود تا کارگران نتوانند به سادگی کار کنند و برای ایستادگی از تخته های چوبی بر روی میله های داربست استفاده کنند که این کار خطرات بسیاری دارد و هر لحظه احتمال سقوط کارگران وجود دارد. اما داربست های مدولار این مشکلات را ندارند و به سادگی قابل استفاده هستند و کارگران بدون هیچ گونه ترس و واهمه ای می توانند بر روی این داربست ها کار کنند. این داربست ها بسیار سبک هستند و کاملا ایمن بوده و مطابق با استانداردهای مورد نیاز کارگران ساخته می شوند. از سوی دیگر این نوع داربست ها را به سادگی می توان جابجا کرد و وزن آن ها نیز مانند داربست های سنتی سنگین نمی باشد. از همه مهمتر اینکه داربست های مدولار امروزه در کنار بتن ریزی و قالب های بتن ریزی استفاده می شود و بسیار مستحکم بوده و تحمل وزن بالایی را نیز دارند.

تصویر۷

خرید داربست مدولار

امروزه شرکت های بسیاری اقدام به فروش داربست مدولار نموده اند و اگر شما در گوگل خرید داربست مدولار را جست و جو کنید، نتایج بسیاری را خواهید دید. اما باید بدانید که تولید داربست های مدولار، کاری تخصصی است و باید طبق استانداردهای لازم این گونه از داربست ها تولید شوند. این در حالی است که بسیاری از شرکت های فروشنده این نوع داربست ها، دانش کافی در این زمینه را ندارند و همین باعث تولید داربست های غیر اصولی و غیر استاندارد می شود. شرکت فیدار فولاد یکی از شرکت های سرشناس در زمینه تولید انواع داربست های مدولار است که برای تولید اینگونه داربست ها از نیروهای متخصص و زبده استفاده می نماید. شرکت مهندسی فیدار فولاد با هدف تولید انواع داربست ها و قالب های بتن ریزی پایه گذاری شده است و از همان روزهای نخست فعالیت تاکنون، توانسته است سهمی بزرگ در زمینه تولید انواع تجهیزات بتن ریزی و داربست های مدولار را داشته باشد. داربست های تولیدی این شرکت با انواع اندازه ها و مطابق با سفارش مشتری ساخته می شوند. برای سفارش اینگونه از داربست ها می توانید با کارشناسان فیدار فولاد که به صورت شبانه روزی در حال پاسخگویی به مشتریان هستند، ارتباط برقرار نمایید. انواع داربست مدولار قیمتی بسیار مناسب در فیدار فولاد دارد که کارشناسان فروش با توجه به اندازه داربست مدولار و دیگر تجهیزات این نوع داربست ها، قیمت نهایی را به شما اعلام خواهند کرد. کیفیت داربست های تولیدی فیدار فولاد کاملا تضمین شده است و کسب رضایت مشتریان، یکی از شعارهای همیشگی این مجموعه است که همیشه سرلوحه کارکنان این مجموعه می باشد.

قالب فلزی بتن از دسته پرکاربردترین و محبوب ترین قالب ها در ساختمان و سازه است. در این نوشته قصد داریم در خصوص قالب فلزی بتن و کاربردهای آن صحبت کنیم.

قالب بتن چیست؟

در واقع به قالب های موقتی که از بتن و یا مواد مشابه پر می شود قالب بتن گفته می شود. البته این قالب ها می توانند ثابت نیز باشند. اجزای بتنی در برابر هر گونه فشارهای بالا از خود مقاومت نشان می دهند و می توانند بهترین گزینه برای سازه و ساختمان تلقی شوند. میزان انعطاف پذیری بتن کم است و از دسته ی ماده های مصنوعی به شمار می آید. شاید عدم انعطاف پذیری قابل قبول از معایب بتن محسوب شود.

به طور کلی برای قالب گیری بتن می توان از قالب های چوبی و یا فلزی استفاده کرد اما با یک بررسی ساده مشخص می شود که قالب فلزی بتن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از قالب فلزی بتن به دلیل تحمل وزن زیاد در پروژه های عمرانی بسیار گسترده استفاده می شود. در این نوع از قالب ها، بتن به سطح قالب نمی چسبد.

همچنین جلوگیری از خوردگی از دیگر دلایلی است که باعث می شود مهندسین به استفاده از قالب فلزی بتن رغبت بیشتری نشان دهند. در واقع این ویژگی قالب های فلزی سبب کاهش هزینه های پروژه می شود.

تصویر۱

انواع قالب فلزی بتن

قالب به سازه هایی فلزی گفته می شود که بتن را به مرحله سخت شدن می رسانند و در نهایت مقاومت نهایی کافی برای قالب ها فراهم می شود. قالب ها شامل یک سری اجزا از قبیل رویه، پشت بندها، حایل ها و … هستند.

به طور کلی قالب فلزی بتن در سبک های مختلفی عرضه می شود. این قالب ها برای ساخت سنگ فرش دارای شکل هندسی و نوع کاربری متفاوتی با قالب های فلزی هستند که به عنوان مانع و یا حصار استفاده می شوند. از طرفی رایج ترین قالب های فلزی برای ساخت پیاده‌روها مورد استفاده قرار می‌ گیرند به این ترتیب فرمول بندی پیاده روی به صورت دقیق‌تری انجام می شود.

از دیگر قالب های فلزی می توان به قالب فلزی بتن چهارتکه و همین‌طور قالب فلزی جدول اشاره کرد.همچنین قالب های لغزنده از دسته محصولاتی هستند که در کاربری های خاص استفاده می شوند.

تصویر شماره ۲

داربست مدولار مثلثی

داربست های مثلثی از یک سری فریم های مثلثی تشکیل شده اند که دارای ارتفاع و اضلاع مشخصی هستند. این داربست ها به صورت نر و ماده بهم پیوند می خورند. از داربست های مثلثی برای کفراژبندی استفاده می شود. این داربست ها در پل سازی بسیار پرمصرف هستند. دالان های بتنی و همین‌طور سازه های بتنی مقاومت خود را مدیون این داربست ها هستند. استحکام به وجود آمده از این داربست ها بی نظیر است. از طرف دیگر کارگران راحت‌تر می توانند از این داربست استفاده کنند. شما می توانید بهترین محصولات را از تیم های متخصص و منصف ما بخواهید.

 

دیدگاه‌ها (۰)

*
*