تور ۵ روزه مشهد دارای چه مزایایی است

تور ۵ روزه مشهد دارای انواع مختلفی است. تور ۵ روزه مشهد هوایی نسبت به تور با قطار بهترین نوع تور این شهر محسوب می شود. زمان کمتر سفر از مزایای این سفر است

تور ۵ روزه مشهد دارای چه مزایایی است

 

معمولا تورهای شهر مشهد بنا بر تعداد روز و نوع تور به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. تورهای مشهد به دلیل زیارتی بودن در میان ایرانیان دارای محبوبیت زیادی است. در این مقاله با تور ۵ روزه مشهد و انواع این تور و همینطور قیمت آن بیشتر آشنا خواهیم شد. در صورت تمایل با ما همراه باشید.
تور ۵ روزه مشهد

تور مشهد به چند صورت انجام می گیرد. تور ۵ روزه مشهد با قطار و تور ۵ روزه مشهد هوایی. هر کدام از این تورها دارای مزایا و ویژگی هایی است که در این مقاله به آن رسیدگی خواهیم نمود. معمولا قیمت تور مشهد ۵ روزه با هواپیما از قیمت تور مشهد ۵ شب با قطار بیشتر است. این هزینه اضافی صرف رزرو بلیط هواپیما برای شرکت کنندگان تور توسط برگزار کنندگان آن می شود. تور مشهد ۵ روزه هوایی دارای مزایایی زیادی است. عدم خستگی در مسافران از مزایای مهم این نوع تور است. اما این تورها نیز خود را داری مشکلاتی هستند.

تصویر ۱
معایب تور مشهد ۵ روزه با هواپیما

بعضی از پروازهایی که به سمت مشهد انجام می گیرد با تاخیر مواجه است. اگر چه این سفر تنها چیزی حدود یک ساعت و نیم زمان می برد. اما در صورت تاخیر پرواز این سفر شاید تا ساعت ها به طول بینجامد. در صورتی که شما بنا به هر دلیل از سفر با تور خود منصرف شوید اگر پرواز شما به صورت سیستمی باشد می توانید پرواز خود را کنسل نموده و تا مقدار قابل توجهی از قیمت بلیط را دریافت نمایید. اما در صورتی که شما در تور لحظه آخری و یا پرواز چارتری شرکت نموده باشید. این امکان برای شما به صفر می رسد و هیچ هزینه ای از مقدار پرداختی برای تور و بلیط هواپیما برای شما مسترد نخواهد شد. در ضمن اگر بلیط چارتری تهیه نمایید باید هزینه کودکان بالای ۲ سال خود را کامل پرداخت کنید. در صورتی که پروازهای سیستمی در صورت پرواز هزینه کودکان زیر ۲ سال نیم بها خواهد بود.

توجه به ساعت پرواز نیز به عدم تاخیر شما به شهر کمک می نماید. معمولا پروازهای مشهد قبل از ظهر را انتخاب نمایید و برای برگشت از این شهر پروازهای بعد از ظهر را انتخاب کنید. پروازهای قبل از ظهر برای این است که در هنگام رسیدن به شهر مشهد و تحویل اتاق هتل که معمولا ساعت ۲ بعد از ظهر است شما با معطلی کمتری مواجه می شوید. برای برگشت از سفر نیز باید اتاق را تا ساعت ۱۲ تحویل دهید و بعد می توانید به پرواز خود برسید.

تصویر ۲
مزایای تور مشهد ۵ روزه با قطار

در صورتی که شما علاقمند به سفر با قطار و شرکت در تور ۵ روزه مشهد باشید. این سفر برای شما سفری خاطره انگیز و زیبا خواهد بود. اگر چه زمان سفر به شهر مشهد با قطار کمی به نظر زیاد است اما با توجه به زیبایی های طبیعت در مسیر حرکت قطار این سفر برای شما خالی از تجربه نخواهد بود. قیمت تور مشهد ۵ شب با قطار نسبت به تور مشهد با هواپیما بسیار مناسب تر برای شما تمام می شود. اما قیمت این نوع تور نیز بسته به عوامل مختلفی متغیر خواهد بود.

تصویر ۳
چه عواملی در قیمت تور ۵ روزه مشهد دخیل است

عوامل زیادی بر قیمت این تورها تاثیرگذار است که به ذکر آنها خواهیم پرداخت.

نوع آژانس مسافرتی: هر آژانس مسافرتی بسته به عوامل مختلف که به منطقه و نوع تور بستگی مستقیم دارد قیمت متفاوتی از شرکت کنندگان تور دریافت می نماید.
کلاس هتل: این مورد تاثیر زیادی بر قیمت تور ۵ روزه مشهد دارد. زیرا هتل ها با توجه به نوع ستاره و یا امکانات رفاهی ارائه شده و همچنین دوری و یا نزدیکی به حرم قیمت متفاوتی برای هر شب اقامت دریافت می نمایند.
نوع کابین قطار: کابین های قطار به خصوصی، درجه یک، درجه دو و اتوبوسی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این کابین ها نیز قیمت متفاوتی دارند.
نوع اتاق مورد نظر: هنگام رزرو هتل توجه به نوع اتاق نیز در هزینه ها تاثیرگذار خواهد بود. اتاق های هر هتل بنا بر تعداد افراد به یک، دو و همچنین دو تخته با تخت اضافی تقسیم بندی می شوند.
زمان خرید تور: تور ۵ روزه مشهد نسبت به اینکه در چه فصل سال تهیه شده باشد قیمت متفاوتی دارد. بیشتر زمان برگزاری تورها فصل بهار و تابستان است. در این زمان قیمت تورها نیز افزایش می یابد.

تصویر ۴
تور مشهد با اتوبوس

می توان به شهر مشهد با استفاده از اتوبوس سفر نمود. بسیاری از آژانس های مسافرتی اقدام به برگزاری تورهای مسافرتی با اتوبوس به این شهر می نمایند. این سفرها زمان بسیار طولانی طول می کشد و چیزی حدود ۲۴ ساعت زمان سفر به این شهر است. قیمت تورهای اتوبوسی به نسبت تور هوایی و قطار پایین تر است و شاید به دلیل طولانی بودن سفر خستگی زیادی بر مسافر تحمیل شود. اما نوع اتوبوس و خدمات رفاهی داخل آن نیز بر قیمت تور ۵ روزه مشهد تاثیر فراوانی دارد. امروزه اتوبوس هایی برای این نوع تورها مورد استفاده قرار می گیرند که از صندلی های تخت شو و یا امکانات رفاهی زیادی برخوردار هستند. که این ویژگی ها بر هزینه تمام شده تور تاثیرگذار است.

تصویر ۵
هنگام شرکت در انواع تورهای مشهد به چه نکاتی باید توجه شود

اگر شما تور ۵ روزه مشهد هوایی را انتخاب نموده اید باید دقت نمایید که حتما ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. این کار به دلیل ازدیاد مسافران فرودگاه ها انجام می گیرد و برای اینکه از پرواز خود جا نمانید باید حتما ۲ ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوید. شرکت در تور ۵ روزه مشهد با قطار زیبایی خاصی دارد اما برای شرکت در این تور نیز باید توجه نمایید که حتما یک ساعت قبل از زمان سفر به ایستگاه قطار مراجعه نمایید. این کار باعث کمی شود تا شما از سفر خود جا نمانید. تورهای اتوبوسی نیز به همین منوال است. باید حدود نیم تا یک ساعت قبل از ساعت سفر در محل ایستگاه مورد نظر آماده باشید. البته توجه نمایید که این زمان توسط برگزار کننده تور به شما اطلاع رسانی خواهد شد. این کار برای جلوگیری از تاخیر برای شرکت کنندگان تور الزامی می باشد.

در صورتی که مایل به شرکت در تور ۵ روزه مشهد هستید می توانید به سایت میلی تور مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. میلی تور مجری و برگزار کننده انواع تورهای مسافرتی، زیارتی، ماه عسل و ماجراجویی به سراسر دنیا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست قیمت تور به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها (۰)

*
*