سفر به کیش و مکان های گردشگری آن

سفر به کیش می تواند از بهترین سفر های هر فرد در زندگی او باشد. سفر به کیش اگر همراه با تور باشد می تواند سفر بسیار آسانی را برای شما مهیا سازد.

راهنمای بسیار خوب برای سفر به کیش و استفاده از تور

 

کیش، یک جزیره بسیار مهم از لحاظ توریستی و گردشگری، در میان تمام جزایر و حتی شهر ها و استان های کشور می باشد. زیرا مکان های گردشگری بسیار در این منطقه و امکانات تفریحی فراوان در این جزیره می باشد. برای سفر به کیش شما می توانید به صورت شخصی و به همراه دوستان یا خانواده خود، با ماشین شخصی و یا تهیه بلیت قطار، اتوبوس و یا هواپیما، سفر خود را به انجام رسانید. راه دیگر برای رفتن به کیش، استفاده از تور های مختلف مانند تور های ویژه و پنج ستاره، تور های لحظه آخری، تور کیش هوایی، تور کیش زمینی با قطار یا اتوبوس، تور کیش رفت و برگشت، تور کیش با صبحانه ناهار و شام برای سفر به کیش می باشد. هر کدام از این تور ها، بر اساس میزان هزینه، امکانات رفاهی، مدت زمان سفر، وسیله نقلیه مورد استفاده، هتل انتخاب شده، کیفیت غذا ها و دیگر موضوعات، دچار تفاوت و تنوع با یکدیگر می باشند. به علت شلوغی و پر رفت و آمد بودن این جزیره، تور های بسیاری از شهر های مختلف ایران، به خصوص شهر تهران در سایت های اینترنتی فروش تور، موجود می باشد. تهران نیز، به دلیل جمعیت زیادی که در درون خود دارد، سفر های زیادی از آن به دیگر مکان ها مثل جزیره کیش انجام می شود. برای ساکنان استان تهران که قصد سفر به کیش را دارند، توصیه می شود که از یک تور کیش از تهران به سمت جزیره، استفاده نمایند.

سفر به کیش از تهران

یکی از شهر های بسیار پر جمعیت در ایران، تهران است. به علت شلوغی این شهر، افراد زیاد تری نسبت به مردم شهر های دیگر، علاقه مند به سفر به کیش هستند. اهالی شهر تهران می توانند برای رفتن به شهر کیش از تور کیش تهران استفاده نمایند و برای این کار باید در ابتدا به ثبت نام تور کیش از تهران بپردازند. همچنین در تور کیش حرکت از تهران آغاز می شود و به کیش ختم می شود. اگر شما قصد دارید یک مسافرت مختصر و عالی از تهران به کیش داشته باشید، تور ۳ شب کیش از تهران و یا تور ۳ روزه کیش از تهران انتخاب بسیار مناسبی می باشد. قیمت تور کیش از تهران به سمت جزیره بسته به نکاتی مثل وسیله نقلیه مورد استفاده، با تور های دیگر متفاوت است.

قیمت تور کیش با قطار از تهران با هزینه این تور با هواپیما، بسیار متفاوت است و هزینه سفر با قطار، از هزینه یک سفر هوایی خیلی پایین تر است. قیمت تور کیش تهران برای سفر به کیش به نکاتی مثل وسیله نقلیه، هتل انتخابی، مدت زمان سفر و امکانات رفاهی بستگی دارد. استفاده از یک تور به کیش از تهران برای افراد ساکن استان تهران، بهترین راه حل برای سفرشان به این جزیره می باشد. برای یافتن این تور ها و استفاده از آنها، کافی است عباراتی همچون مجری مستقیم تور کیش از تهران را در سایت های اینترنتی جست و جو نمایید و یک تور کیش از تهران که مناسب با شرایط شما باشد، انتخاب نمایید.

تصویر ۱

سفر به کیش با تور های پنج ستاره

تور های مختلف و متفاوتی برای سفر به جزیره کیش وجود دارد. یکی از این تور ها، تور های پنج ستاره و یا تور های ویژه می باشد. از ویژگی های این تور ها می توان به هزینه بسیار بالای آن، امکانات رفاهی فراوان و بی نظیر، رزرو بهترین هتل های موجود در کیش، وسیله نقلیه بسیار خوب مانند هواپیما، برنامه های تفریحی خیلی خوب و عالی برای مسافران، بردن مسافران به بهترین مکان های دیدنی و تفریحی و در کل، ایجاد یک سفر بسیار خوب و خاطره انگیز برای تک به تک افراد، می توان اشاره کرد. برای کسانی که قیمت تور و هزینه سفر برایشان اهمیت چندان زیادی ندارد و یا کسانی قصد دارند با صرف هزینه بسیار بالا، یک سفر خوب داشته باشند، انتخاب و استفاده از یک تور پنج ستاره و ویژه، بسیار مناسب است.

هتل های انتخابی این تور ها به طور معمول، هتل های پنج ستاره و معروفی هستند که دارای امکانات رفاهی فراوان می باشند. همچنین از مهمترین برنامه های این تور ها، بردن مسافران به بهترین مکان های دیدنی و تفریحی جزیره کیش، مثل باغ پرندگان و پارک دلفین ها می باشد.

سفر به کیش با تور، همراه وسایل نقلیه متفاوت

برای سفر به کیش شما می توانید از وسایل نقلیه متفاوتی استفاده نمایید. به طور کلی شما برای سفر به کیش از یک تور هوایی و یا یک تور زمینی استفاده می کنید. تور هوایی شامل هواپیما می شود که یکی از بهترین وسایل نقلیه موجود در تمام جهان می باشد زیرا سرعت بسیار بالایی را دارا است و شما را در زمان بسیار کمی به مقصد مورد نظرتان می رساند. با وجود چنین مزیت بزرگ و خوبی، ایراداتی هم دارد. از جمله این ایراد ها می توان به هزینه بسیار بالای بلیت های هواپیما اشاره کرد که امروزه به دلیل وضعیت اقتصادی موجود، استفاده از این وسیله نقلیه کمتر شده است. همچنین به علت هوایی بودن این وسیله و سرعت بسیار بالای آن، افراد زیادی هستند که ترس از ارتفاع دارند و نمی توانند از هواپیما استفاده نمایند.

هواپیما با وجود امنیت بسیار بالای خود، گاهی ممکن است که به علت خرابی، اشتباه خلبان و یا وضعیت آب و هوایی، در هنگام پرواز به مشکل بر بخورد و حتی منجر به سقوط شود. البته این اتفاقات، بسیار به ندرت و کم رخ می دهد. از دیگر مشکلات سفر با هواپیما، تاخیر در پرواز ها است که معمولا در اکثر پرواز ها مشاهده می شود. با وجود تمام این موضوعات، اگر شما با پرداخت هزینه بلیت و قرار گرفتن در ارتفاع مشکلی ندارید، انتخاب یک تور هوایی برایتان، بهترین انتخاب است.

تصویر ۳

سفر به کیش در مدت زمان های متفاوت

جزیره کیش، همان طور که گفته شد، دارای مکان های دیدنی و گردشگری بسیاری می باشد. از جمله این مکان ها می توان به کشتی یونانی، باغ پرندگان و پارک دلفین ها، شهر زیر زمینی کاریز، مرکز غواصی، خانه مردم شناسی بومیان گیش و دیگر مکان های تفریحی و دیدنی، اشاره کرد. مناطق تفریحی و مراکز خرید شهر کیش، به همراه ساحل بسیار زیبای آن، دریای نیلگون این جزیره و رستوران ها و غذا های خوش طعم جنوبی موجود در کیش، آنقدر فراوان است که اگر یک ماه هم در آنجا بمانید و تمام مدت به گردش و تفریح بپردازید، باز هم بخش هایی وجود دارد که نرفته اید و خوراکی های خوشمزه ای است که هنوز امتحان نکرده اید. به علت این میزان از تنوع های غذایی و زیادی مکان های تفریحی، به طور حتم شما نمی توانید از همه آنها دیدن فرمایید؛ به همین علت به شما پیشنهاد می کنم با جست و جو در اینترنت، با بهترین و زیبا ترین مکان های این جزیره آشنا شوید و هنگام سفر به کیش بیشتر وقت خود را به بازدید از این بخش ها اختصاص دهید.

یک سفر هفت روزه، مناسب ترین مقدار یک مسافرت خوب به جزیره کیش است که اگر با برنامه ریزی درست از آن استفاده کنید، می توانید به خوبی از سفر هفت روزه خود بهره مند شوید. البته تور های سه روزه و حتی کمتر از آن هم در سایت های فروش تور یافت می شود که شاید فرصت کافی برای رفتن به تمام مکان های تفریحی و گردشگری مورد علاقه خودتان در کیش را ندهد، اما باز هم شما می توانید با استفاده صحیح از این زمان، یک سفر خوب برای خودتان تداعی سازید.

تصویر ۴

سفر به کیش با تور های لحظه آخری

برای سفر به کیش شما می توانید از تور های لحظه آخری نیز استفاده نمایید. این تور ها، به دلیل اینکه در مدت کوتاهی قبل از حرکت تور، در سایت های اینترنتی فروش تور قرار داده می شود، نسبت به یک تور معمولی از قیمت پایین تری برخوردار است زیرا به مسافر، اجازه یک برنامه ریزی دقیق و ایجاد آمادگی قبلی برای سفر را نمی دهد. این تور ها برای افرادی که در رفتن به سفر، به دلیل مسائل کاری یا شخصی عجله دارند، بسیار مناسب است، زیرا هم هزینه کمتری مصرف می کند و هم می تواند طبق خواسته خود، به سرعت خود را به مقصد مورد نظر برساند. البته باید توجه داشت که تور های لحظه آخری، به ویژه اگر برای مناطق پر رفت و آمد و توریستی مثل جزیره کیش باشد، در زمان تعطیلات مخصوصا عید نوروز، هزینه اشت بسیار بالا تر از یک تور معمولی است، زیرا در چنین زمان هایی افراد زیادی هستند که طالب سفر به کیش می باشند و به علل مختلف مثل نبود بلیت یا شرایط کاری، نتوانستند برای آنجا بلیتی خریداری کنند. اگر شما به دنبال یک سفر نسبتا کم هزینه و خوب، به جزیره کیش را دارید، می توانید با دقت در زمان سفر خود از تور های لحظه آخری استفاده نمایید و حتی گاهی بلیتی را با نصف قیمت فروش اصلی خود، خریداری کنید.

تصویر ۵

سفر به کیش و امکانات تور انتخابی شما

برای سفر به کیش شما باید در انتخاب تور مورد نظر خود دقت فرمایید زیرا باید یک سری از امکانات رفاهی شما را بسته به میزان هزینه و شرایط شما، برایتان فراهم سازد. مهمترین بخشی که باید به آن توجه کنید، فراهم کردن یک اتاق خوب برای استراحت و خواب شما، توسط تور انتخاب خودتان می باشد. اینکه آن تور چه هتلی را برای مسافرانش در نظر بگیرد از مهمترین موضوعاتی است که در هنگام خرید تور باید به آن توجه فرمایید. همچنین اگر شما دوست دارید برای سرو غذا به رستوران های کیش بروید، از توری استفاده نمایید که فقط صبحانه شما را فراهم سازد و ناهار و شان را به عهده خودتان بگذارد، زیرا در غیر این صورت شما باید هزینه ناهار و شامتان را دوبار پرداخت کنید؛ یک بار به تور انتخابی خود، و یک بار هم در رستورانی که غذای خود را سرو می کنید.

در هنگام انتخاب تور، خوب است به مکانی که هتل شما در آن قرار دارد نیز دقت فرمایید و مسیر هتل خود را تا مکان ها دیدنی جزیره و دریا، بررسی کنید و از نزدیک بودن محل استقرارتان به این مکان ها مطمئن شوید تا نخواهید زمان سفر خود را به رفت و آمد اختصاص دهید. برنامه های تفریحی تور شما و اینکه قصد دارد مسافران خود را به چه مکان های دیدنی ای ببرد نیز از مسائل بسیار مهم یک تور مسافرتی برای کیش است. در زمان خرید یک تور کیش، خوب است به این نکات توجه فرمایید.

تصویر ۶

سفر به کیش و مکان های گردشگری آن

سفر به کیش به طور حتم یکی از بهترین سفر های شما در طول عمرتان خواهد بود. همان طور که قبلا توضیح داده شد، جزیره کیش دارای مکان های دیدنی فراوانی می باشد. از جمله این مکان ها می توان به مسیر دوچرخه سواری، کشتی یونانی، ساحل مرجانی، شهر باستانی حریره، شهر زیر زمینی کاریز، لاک پشت های دریایی، آب انبار دو قلو، باغ پرندگان و پارک دلفین، درخت سبز، جزیره هندورابی، پارک ساحلی میر مهنا، اسکله تفریحی کیش و مکان های بسیار دیگر اشاره کرد. در ادامه به معرفی این مکان ها و توضیح درباره آنها می پردازیم.

تصویر ۷

مسیر دوچرخه سواری در جزیره کیش

مسیر دوچرخه سواری جزیره کیش، دارای وسعتی زیادی به میزان هفتاد و پنج کیلومتر می باشد. این مسیر دارای یک منظره بسیار زیبا و حیرت انگیز است به طوری که می توان گفت جزو زیبا ترین مسیر های دوچرخه سواری در تمام ایران می باشد. برای دوچرخه سواری در این مسیر، لازم نیس که حتما با خودتان دوچرخه ببرید بلکه می توانید در آنجا، از ایستگاه های مخصوص، دوچرخه معمولی، سه چرخه، دوچرخه دو نفره و حتی اسکوتر، کرایه کنید.

تصویر ۸

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی، از معروف ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر کیش است. این کشتی که سرگذشتی ابهام آمیز دارد، در چهار مرداد سال هزار و سیصد و چهل و پنج در آب های خلیج فارس، برای همیشه از حرکت ایستاد و هنوز هم علت به گل نشستن این کشتی به طور کامل مشخص نشده و مبهم مانده است. کشتی یونانی دارای امکانات تفریحی فراوانی می باشد. از جمله این امکانات می توان به شتر سواری و اسب سواری اشاره کرد که توسط شتر بانانی، در نزدیکی کشتی یونانی و ساحل خلیج فارس، با پرداخت هزینه، صورت می پذیرد. شما می توانید از آن شتربانان، یک شتر را برای مدتی کرایه کنید و از شتر سواری خود لذت ببرید.

از دیگر تفریحاتی که در هنگام بازدید از کشتی یونانی می توان انجام داد، رفتن به پارک ساحلی کشتی یونانی می باشد که به علت وجود این کشتی، در نزدیکی آن ساخته شد. از بهترین منظره هایی که شما می توانید در این کشتی مشاهده کنید، غروب آفتاب است که بسیار دل انگیز و زیبا می باشد.

تصویر ۹

ساحل مرجانی جزیره کیش

یکی از ساحل هایی که در سفر به کیش باید حتما از آن دیدن فرمایید، ساحل مرجانی کیش است. از مهمترین و زیبا ترین مکان ها در هر جزیره، ساحل دریای آن می باشد. از زیبا ترین سواحل جزیره کیش، می توان به ساحل مرجانی اشاره کرد. این ساحل، در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده و دارای درختان نخل و آلاچیق هایی است که منظره بسیار زیبایی را از دور برای خود ساخته است. همچنین ساحل مرجانی، دارای کلوب های ورزش های آبی می باشد و هر فرد می تواند با توجه به علاقه خود، فعالیتی را که مد نظر دارد، برای خود در آن کلوب، رزرو کند.

تصویر ۱۰

شهر باستانی حریره در کیش

این مکان، دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد و از مکان های دیدنی مهم جزیره کیش است. قدمت تاریخی شهر باستانی حریره، به قرن هشتم باز می گردد. در کتاب گلستان سعدی نیز، اشاره ای به این مکان شده است. شهر باستانی حریره در بخش شمالی جزیره کیش واقع شده است و معماری های زیبا، قدیمی و تاریخی بسیاری در تمام قسمت های آن، به چشم می خورد. از بخش های ویران شده این شهر، می توان دریافت که در گذشته یک منطقه بسیار پر رونق بوده است. باستان شناسان بر اساس مطالعات خود به این نتیجه دست یافتند که این شهر، در حدود هزار سال پیش ساخته شده است و پس از ششصد سال، به یک شهر متروکه مبدل گشته است.

تصویر ۱۱

شهر زیر زمینی کاریز

ایرانی ها در گذشته، برای آنکه بحران آب را حل کنند و بتوانند با کم آبی مقابله کنند راهکاری را ارائه دادند. این راهکار، حفر قنات بود. قنات، به چاهی می گویند که در یک سطح شیب دار کنده می شود و به صورت عمودی می باشد. کاریز، یکی از قنات هایی می باشد که در حدود دو هزار و پانصد سال پیش، ایرانیان، آن را حفر کردند. طول این تونل، حدود هشت متر می باشد و زمانی که شما می خواهید در آن به قدم زدن بپردازید، احساس می کنید که در یک شهر در زیر زمین قرار دارید. در این قنات، یک چای خانه سنتی بنا کردند. همچنین غرفه هایی از صنایع دستی را در آن برپا ساخته اند. به همین دلیل، گردشگران زیادی به بازدید از این منطقه جذب شده اند.

تصویر ۱۲

پارک دلفین و باغ پرندگان

پارک دلفین در جزیره کیش، اولین پارک دلفین در کشور ایران می باشد. این پارک در جنوب شرقی کیش، واقع شده است و از حدود ده سال پیش، شروع به فعالیت کرده است و از مکان های مهم گردشگری جزیره کیش می باشد. مساحت این پارک، حدود صد هکتار است و شامل فضای سبز به همراه گونه های مختلف گیاهی، باغی پر از پرنده و استخری با چندین دلفین، می باشد. همچنین این مکان، دارای یک سفر خانه سنتی نیز است. پارک دلفین از آبزیان متفاوت پستانداری همچون گراز دریایی، پنگوئن، دلفین، شیر دریایی و دیگر گونه ها تشکیل شده است. این حیوانات که توسط مربیانی با تجربه و خوب، تحت آموزش قرار گرفته اند، می توانند با هنرنمایی های جالب خود، بازدید کنندگان را شگفت زده کنند. باغ پرندگان این مجموعه نیز، حدودا از پنجاه گونه پرنده مثل طاووس، مرغ سقا، انواع لک لک، غو، طوطی ماکائو، شتر مرغ و دیگر پرندگان تشکیل شده می باشد. نگهداری درست از این پرندگان و فراهم کردن محیط مناسب برای زندگی آنها، باعث شده این موجودات قادر به تولید مثل و داشتن یک زندگی طبیعی باشند.

تصویر ۱۳

جزیره هندورابی در کیش

جزیره هندورابی که از توابع شهر کیش بندر لنگه واقع در استان هرمزگان می باشد، در آب های خلیج فارس واقع شده است. اکثر مردم آن منطقه دارای دین اسلام و مذهب سنی می باشند. در آنجا هم افراد فارسی زبان یافت می شود و هن عربی زبان وجود دارد. طول این جزیره حدود هفت مایل می باشد و عرض و پهنای آن، چهار مایل است. مساحت هندورابی به طور کلی، ۲۲/۸ کیلومتر مربع است. امروزه این مکان، به عنوان یک بخش گردشگری، بسیار مورد توجه دولت و مردم قرار گرفته است و هتل های چادری، در این منطقه، برای گردشگران برپا شده است. این جزیره که در بخش کیش قرار دارد، دارای آثار های تاریخی می باشد. امروزه در این جزیره، در نزدیکی روستایی که نامش هندورابی می باشد، آثار خرابه های قریه ای به نام های الصرات و الدورات، یافت شده است.

تصویر ۱۴

پارک ساحلی میر مهنا در جزیره کیش

یکی از تفریحگاه های مهم در سفر به کیش رفتن به مارک ساحلی میر مهنا می باشد. این پارک، مهمترین پارک ساحلی در جزیره کیش می باشد و افراد نی توانند به صورت رایگان، وارد آنجا شوند و از امکانات تفریحی این پارک استفاده نمایند. پارک ساحلی میر مهنا یک مکان بسیار دنج برای تماشای دریای جنوب کشور ایران می باشد و افراد می توانند ساعت های زیادی در آنجا بشینند و به دریا خیره شوند. بیشتر مراکز خرید و فروشگاه ها، رستوران های جزیره و هتل های کیش، در نزدیکی بلوار دریا قرار گرفته است. به علت اینکه پارک ساحلی نیز مهنا، در این بلوار واقع شده می باشد، تقریبا در تمامی زمان ها شلوغ و پر رفت و آمد است. این پارک، که بزرگ ترین پارک ساحلی کیش است، دارای یک اسکله بسیار زیبا به نام اسکله میر مهنا می باشد که می توان گفت نماد و بخش اصلی این پارک، همان اسکله میر مهنا است. شما می توانید با استفاده از این اسکله، در کنار دریا قدم بزنید، سوار قایق شوید و به تماشای لاک پشت های دوست داشتنی و با مزه، بپردازید. لازم به ذکر است که ماهیگیری در این پارک آزاد است و شما می توانید با فراهم کردن یک قلاب، به ماهیگیری بپردازید.

تصویر ۱۵

سوغاتی های جزیره کیش

در هنگام سفر به کیش از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشیم، شناخت سوغاتی های آن که شامل خوراکی ها و صنایع دستی مخصوص به این جزیره نی باشد، است. از جمله سوغاتی های این جزیره که در هنگام سفر به کیش می توانید آنها را تهیه فرمایید به گلیم سوزنی که یک هنر دستی است، حصیر و سبد، کوزه های دست ساز سفالی، صنایع دستی مثل آویز ها، زیور آلات، مجسمه های ترکیبی و دیگر اشیا که توسط صدف ها، پولک ها، مرجان ها و بقایای موجودات آبزی ساخته شده اند، خوراکی هایی مانند میگو و ماهی ها که از لذیذ ترین غذا های دریایی می باشند، خرمای بسیار مشهور جنوب، شیره خرما، عسل خرما، ادویه های با کیفیت جنوبی و شکلات هایی با برند های مشهور که در این جزیره بسیار فراوان و رایج است، می توان نام برد. قطعا یکی از بخش های اساسی هر سفری خرید سوغاتی است. پس در هنگام سفر به کیش تهیه سوغات های زیبا و خوش طعم برای اقوام و یا دوستانتان را فراموش نکنید.

تصویر ۱۶

نکاتی درباره سفر به کیش

برای سفر به کیش، به علت محبوبیت زیاد این جزیره در میان مردم و گردشگران، چه از داخل کشور و چه از خارج، تور های فراوانی برای رفتن به آن وجود دارد. این تور ها انواع متفاوتی دارند و دارای تنوع هایی در میزان قیمت و امکانات رفاهی هستند. شما می توانید با توجه به اطلاعاتی که تاکنون درباره تور های مختلف سفر به کیش کسب کرده اید، یک تور مناسب با شرایط و اوضاع خودتان انتخاب کنید. در هنگام سفر به کیش حتما به شرایط آب و هوای آن منطقه توجه نمایید، زیرا جزیره کیش در جنوب کشور ایران واقع شده است و آب و هوای بسیار گرمی دارد، به همین علت شما بهتر است در فصل هایی مثل زمستان و یا پاییز که هوای آنجا بسیار مطلوب می شود، سفر خود را آغاز کنید. در هر زمانی که قصد سفر به کیش را کردید، حتما توجه داشته باشید که لباس هایی متناسب با آب و هوای آنجا در زمان سفر خود، به همراه داشته باشید. همچنین دقت کنید که در هنگام سفر به کیش حتما از مکان های دیدنی که به شما معرفی کردیم و درباره بعضی از معروف ترین آنها، توضیحاتی دادیم، دیدن فرمایید. این نکته را در نظر بگیرید که در زمان سفر به کیش به هیج عنوان سوغاتی های این جزیره را فراموش نکنید و از صنایع دستی زیبای آن و خوراکی های خوش طعم کیش، برای دوستان خود خریداری کنید.

 

دیدگاه‌ها (۰)

*
*