سوالات مهم درباره ویلا

 

در طراحی داخلی ویلا به چه نکاتی توجه کنید

 

داشتن ویلا یکی از آرزوهای بزرگ افرادی است که به این سازه ها علاقه زیادی دارند. البته نمی توان گفت که تمام افراد این آرزو را در سر می پرورانند. از داشتن آرزوی آن تا محقق شدن این آرزو به عوامل زیادی بستگی دارد.  طراحی داخلی ویلا قسمتی از این آرزو را شکل می دهد.

گام های حرکت به سوی آرزوها

اولین گام برای حرکت به سمت داشتن ویلا، طراحی ویلا است. برای این گام باید در ذهن خود ویلای خود را با تمام جزئیات آن در نظر بگیرید. این جزئیات حتی درباره  رنگ دیوارها و نحوه چیدمان لوازم در داخل ویلا هم صدق می کند. بعد از تصور این رویا باید به چند نکته مهم درباره ویلا به خود پاسخ دهید. این کار کمک می کند تا بهتر بتوانید درباره آن تصمیم بگیرید.

 

سوالات مهم درباره ویلا

  • شما تا چه مقدار می توانید برای ویلای خود هزینه کنید.
  • تمایل دارید ویلای شما چقدر باشد.
  • علاقمند به چه سبک معماری برای طراحی ویلای خود هستید. سعی کنید با توجه به معماری منطقه برای خود ویلا طراحی کنید.
  • طراحی داخلی ویلای شما چگونه باید باشد.
  •  با توجه به اقلیم منطقه به طراحی این قسمت ها در ویلا فکر کنید.
  •  علاقمند چه نوع دکوراسیون ویلا هستید.
  • چه مقدار فضا برای طراحی محوطه ویلا در نظر دارید.
  • آیا برای این فضا به امکانات خاصی نیاز دارید.

این سوالات و ده ها سوال دیگر را قبل از شروع به کار حتما از خود بپرسید و برای آن ها پاسخ های منطقی پیدا کنید. سپس در صورتی که برای تمام سوالات خود پاسخ مناسبی داشتید اقدام به شروع پروژه خود کنید.

طراحی ویلا معماری

گام های درست

برای این که به سمت آرزوی خود حرکت کنید لازم است که گام های درستی بردارید. اولین و مهم ترین گام در راه ساخت و طراحی داخلی ویلا با انتخاب افراد متخصص در این زمینه آغاز می شود. معماران و مهندسان زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که از نحوه عملکرد آنان در پروژه های مختلف باید اطلاعات کافی کسب نمایید. در این زمان باید حتما با معمار درباره سبک مورد نظر و طراحی داخلی ویلایی مورد علاقه خود صحبت کنید. با مشورت درباره آرزوهای خود متوجه خواهید شد که چه مقدار از این آرزوها قابل تحقق و چه مقدار را باید به فراموشی بسپارید.

تیم اجرایی نیز در این راه با شما همراه خواهد بود و مراحل بازدید از محل و اندازه گیری از فضا و بر آورد هزینه ها را انجام می دهند.

 

موارد مهم در این مرحله

در این مرحله همچنین نیاز است که چند مورد را چک و درباره آن با معمار سازه مشورت کنید.

  • مقدار هزینه ای لازم و مقدار بودجه در نظر گرفته شده از جانب شما
  • چگونگی زمان اجرای پروژه
  • طرح های پیشنهادی
  • نوع مصالح مورد نیاز
  • توجه به تغییر قیمت ها در یک بازده زمانی و تا انتهای ساخت ویلا

 

طراحی داخلی ویلا در گام بعدی

بعد از بررسی کلیه جوانب با معمار و گروه اجرایی باید درباره سبک طراحی داخلی ویلا نیز با این افراد مشورت نمایید. توجه به سبک معماری باعث می شود تا طراحی در کلیه قسمت های ویلا شکل ویژه ای به خود بگیرد.

به عنوان مثال شما نمی توانید از سبک طراحی ویلا مدرن استفاده نمایید اما از معماری کلاسیک برای طراحی دیوار ویلا و یا سبک مینیمالیستی برای طراحی داخل ویلا استفاده نمایید.

هماهنگی در سبک ها و استفاده از متریال ها در جای خود کمک زیادی در زیبایی بصری طراحی ویلای شما خواهد داشت.

طراحی ویلا مدرن

توجه به دکوراسیون داخلی ویلا

بعد از نهایی شدن کلیه موارد و صحبت درباره تمام قسمت ها با معمار و گروه فنی متخصص نقشه اصلی ویلا تهیه می شود. در این قسمت باید به طراحی داخلی ویلا و دکوراسیون ویلا توجه کنید. در این زمان با رعایت تمایلات شخصی باید انتخاب تجهیزات و لوازم را بر عهده تیم فنی بگذارید. لازم است که حتما تجهیزات و لوازم در دکوراسیون ویلا از کیفیت بالا و متریال مرغوب تهیه شود. این کار مانع از ایجاد هزینه های اضافی بعد از مدت کوتاهی می شود.

 

بایدها و نباید ها در طراحی داخلی ویلا

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اغلب مالکان ویلاها بعد از اتمام پروژه  با آن در گیر می شوند عدم علاقه به بخشی از سازه و یا طراحی قسمتی از ویلا است. به همین دلیل باید در زمان آغاز پروژه به چند مسئله مهم توجه کنید.

  • حتما درباره انتخاب معمار و تیم فنی با چند فرد آگاه مشورت کنید.
  • حتما درباره آنچه که علاقه دارید در سازه شما وجود داشته باشد و یا نداشته باشد با معمار و تیم فنی مشورت کنید.
  • هیچ گاه طبق نظر دیگران نظرات خود را تغییر ندهید. در صورتی که با شروع ساخت به طور مداوم نظر خود را تغییر دهید ایجاد هزینه های اضافی دور انتظار نخواهد بود.
  •  اولولیت ها را در طراحی داخلی ویلا در زمان ساخت در نظر بگیرید. امکان  اتمام بودجه در بعضی از موارد باعث نا تمام ماندن بخش های مهم ویلا می شود.
  • حتما قبل از شروع پروژه درباره طراحی داخلی ویلا و قسمت های مختلف آن و انتخاب بهترین طرح از چند سایت معتبر دیدن نمایید.

 

طراحی داخلی ویلا در سبک های مختلف

در طراحی داخلی ویلا می توان از سبک های مختلفی استفاده نمود. معمولا این سبک ها با سلیقه مالک سازه انجام می شود. اما می توان بر روی اجرای آن با کمی خلاقیت تاثیرات مثبتی گذاشت.

طراحی داخلی ویلاهای مدرن: در این طراحی ها سقف را بلندتر از حد معمول برای ایجاد زیبایی بیشتر در نظر می گیرند. برای همین به راحتی می توان یک ویلای مدرن را به دوبلکس تغییر داد. در این نوع حریم خصوصی و حریم عمومی به سادگی از هم تفکیک می شوند. استفاده از مبلمان و تجهیزات مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن جایگاه ویژه ای دارد. بعضی از افراد برای سبک مدرن ویلای خود شیوه های مینیمالیستی را ترجیح می دهند. در این سبک هیچ گونه شلوغی و ازدحام لوازم و تجهیزات دیده نمی شود.

طراحی داخلی ویلای کلاسیک: در این نوع طراحی رنگ ها بیشتر خنثی بوده و ایجاد آرامش و ظرافت بیشتری در افراد می کند. استفاده از رنگ هایی مانند: شیری، کرم، برنز و مشکی در این نوع بسیار رایج است. فضای گرم و صمیمی و کاملا منظم از ویژگی های بارز این سبک است. همچنین طراحی داخلی ویلا در سبک کلاسیک با فرم های هندسی و حجم های ساده صورت می گیرد.

سبک تلفیقی در طراحی های داخلی ویلا: در این سبک لوازم تنها با توجه به زیبایی آن ها در کنار هم قرار می گیرند. در این سبک می توان به عادات توجه نکرد و از سبک مدرن و کلاسیک در کنار هم استفاده نمود.

 

در طراحی داخلی ویلا به چه نکاتی توجه کنید

برای انجام طراحی با درصد موفقیت بالا باید به چند مورد مهم توجه نمود.

رنگ ها: ترکیب درست و دقیق رنگ ها در طراحی داخلی ویلا و طراحی نمای ویلا تاثیر زیادی دارد. بسته به سبک استفاده شده در طراحی داخلی باید از  رنگ ها متناسب با آن استفاده نمود. به عنوان مثال در سبک مدرن بیشتر رنگ های تجهیزات داخل  پاستیلی هستند. اما باز هم در این گونه طراحی ها می توان از تمایلات مالک ویلا نیز استفاده نمود.

نورپردازی ویلا: استفاده از بهترین و مناسب ترین ایده های نورپردازی در هر طراحی به ویلا جذابیت منحصر به فرد می بخشد. در این نورپردازی ها از متخصصین در این امر مشورت بگیرید. این افراد به خوبی از تاثیر نور و رنگ بر زیبایی آگاه هستند. استفاده از نورهای مخفی، چراغ های دیواری، و… در محوطه ویلا و نورهای رنگی و زیبا برای بالکن و تراس این سازه ها زیبایی خیره کننده ای به آن می بخشد.

استفاده از بافت های مخصوص: در هر ویلا شما می توانید به خوبی استفاده از بافت های مشخص در طراحی داخلی ویلا را مشاهده نمایید. دیوار پوش ها با بافت خاص، کف پوش های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر باعث زیبایی کم نظیر این سازه ها خواهد شد. توجه نمایید که این بافت ها در دکوراسیون ویلا نیز می تواند استفاده شود.

 

طراحی ویلا دوبلکس

از مهم ترین موارد در ساخت ویلا، طراحی ویلا به صورت دوبلکس است. این نوع از نظر ساختار با ویلاهای معمولی تفاوت دارد. نوع بتن مصرفی با کیفیت و استفاده از اسکلت بندی مقاوم تر به ساخت و طراحی داخلی ویلای دوبلکس کمک می کند. سعی نمایید از میلگردهای مرغوب با سایز ضخیم تر در آرماتوربندی این نوع ویلا استفاده نمایید. سقف های بلندتر از حد معمول ویژگی بارز این نوع ویلا است. به همین علت در این ویلاها از صرفه جویی در مصرف انرژی خبری نیست.

به شما توصیه می کنیم در صورتی که فرد اقتصادی هستید و بر دخل و خرج زندگی خود نظارت دقیق دارید از این سبک در طراحی ویلای خود استفاده نکنید.

طراحی ویلا دوبلکس

طراحی داخلی ویلا شمال

بسیاری از افراد به گمان این که در تمام مناطق کشور می توان یک طراحی را برای ویلا استفاده نمود به دنبال یک ویلا با طراحی دلخواه خود در سایت ها و حتی کشورهای مختلف هستند. اما فراموش نکنید که طراحی داخلی ویلا در هر کشور و یا حتی مناطق مختلف یک کشور با هم متفاوت است و هرگز نمی توان از یک طرح ویلا در چند منطقه با شرایط اقلیمی متفاوت استفاده نمود. طراحی داخلی ویلا شمال با طراحی یک ویلا در جنوب کشور بسیار متفاوت است. این تفاوت در نوع مصالح مصرفی و طراحی ویلا معماری آن نیز بسیار فاحش است.

 

طراحی محوطه ویلا

یکی دیگر از مسائلی که معمولا ذهن مالکان ویلاها را درگیر می کند نحوه طراحی حیاط ویلا است. برای این کار نیاز به یک طراح و مشاور خوب دارید که بتواند شما را با انواع طراحی ها در این زمینه آشنا نماید. ایجاد هماهنگی بین طراحی نمای ویلا و طراحی محوطه ویلا زیبایی بصری بیشتری ایجاد می کند. اما در ساخت این قسمت نیاز به توجه به چند نکته مهم است.

  •  بهتر است قبل از شروع محوطه سازی برای آن طراحی مطابق با علائق مالک آماده  شود.
  • با توجه به نظر مالک و تغییرات لازم اقدام به طراحی نمایید.
  • با توجه به طراحی باغچه ویلا می توانید مقدار هزینه ها را برآورد و برای انجام آن زمان بندی درستی نمایید.
  • بدون این که نیاز به تخریب و ساخت دوباره در قسمت های مختلف محوطه وجود داشته باشد می توانید تغییرات لازم را در طراحی داخلی ویلا ایجاد نمایید.

 

در پلان محوطه چه مواردی را باید مشخص نمود

در طراحی داخلی ویلا و محوطه آن می توان از طراحی پلان ویلا جهت مشخص کردن بعضی از گزینه ها استفاده نمود.

  • مشخص کردن مسیرهایی که برای عبور و مرور استفاده می شود.
  • مشخص کردن دسترسی ها.
  • معین نمودن فضا برای موارد مصرف. به عنوان مثال معین نمایید که از محوطه ویلا برای زمین ورزش یا بازی و یا .. قرار است استفاده شود.
  • تعیین نوع گونه های گیاهی که قرار است در این محوطه کاشته شوند و مشخص کردن هر قسمت برای چه نوع گیاهی.
  • انتخاب نورپردازی و چگونگی سیستم روشنایی برای محوطه.

 

در طراحی باغچه ویلا به چه نکاتی توجه کنید

  • حتما از انواع پوشش گیاهی متناسب با اقلیم منطقه در این قسمت استفاده کنید.
  • استفاده از گیاهان و درختان متناسب با نوع سبک معماری ویلا.
  • استفاده مفید از تمام قسمت های محوطه.
  • از کاشت گیاهان دارویی در محوطه ویلا خودداری نمایید.
  • از آب نماها و یا زیبایی موسیقی و آب به درستی  و با توجه به اصول مهندسی استفاده نمایید.
  •  از ساخت آلاچیق های خلاقانه در این محوطه استفاده نمایید.
  • طراحی داخلی ویلای خود را هماهنگ با طراحی محوطه انجام دهید.

 

طراحی داخلی باغ ویلا

یکی از موارد مهم در طراحی داخلی ویلاها، طراحی های باغ های ویلایی است. طبیعت در این گونه فضاها بیشتر نمود پیدا می کند و آرامش و آسایش رکن اصلی در طراحی این فضا ها است. برای طراحی این فضا نیاز به ذوق و هنر در آرایش باغ و انتخاب درست و مناسب درختان هماهنگ با سازه این باغ است.

در صورتی که در آرایش و انتخاب درختان و طراحی محوطه ویلا دقت شود به سادگی می توان یک فضای رویایی در دل طبیعت ساخت. توجه به اقلیم منطقه در این طراحی ها کمک می کند تا درختان در این فضا پایدار تر و سر سبز تر باقی بمانند.

 

انواع طراحی داخلی باغ  ویلا

برای طراحی داخلی باغ ویلاها می توان از سبک های مختلفی استفاده نمود. سبک ها در این طراحی تاثیر عمیقی بر ساکنان این سازه ها می گذارد.

باغ ویلای مدرن: در این نوع می توان از طرح های منحنی، راست گوشه و یا… متناسب با طراحی خود ویلا استفاده کرد. استفاده از سطح های شیشه ای، زیبایی بیشتری به این فضا خواهد بخشید. باید دقت شود که در این سبک مرزی بین دو فضای بیرون و درون وجود نداشته باشد. استفاده از عناصری چوبی به استحکام این پیوند در طراحی داخلی ویلا کمک زیادی می کند. ورودی در این باغ ویلاها از مهم ترین موارد در طراحی آن است.

باغ ویلای سنتی یا کلاسیک: بسیاری از افراد طرفدار این سبک در ساخت ویلاهای خود هستند. طراحی باغ ویلا به این سبک نیز با استفاده از عناصری که لوکس و پرکار هستند باعث تناسب نمای آن با دکوراسیون داخلی آن می شود. با این کار می توان حس نوستالژیک باغ های قدیمی را در این سازه ها به خوبی زنده کرد.

باغ ویلای روستیک: در این سبک از هماهنگی فرم های طبیعی مانند آبشارهای کوچک و کوتاه، صخره های سنگی و..  به خوبی بهره برده شده است. در این طراحی ها به خوبی می توان از عناصر طبیعی نظیر چوب و سنگ ظاهری طیبعی و نامنظم خلق نمود. در چنین فضاهایی به دلیل حس خانه های روستایی می توان در فضای باز در کنار شومینه هایی که در این فضا استفاده می شود  یک شب زیبا و جذاب را در کنار دوستان سر کرد.

دیدگاه‌ها (۰)

*
*